scientific association of psychology- انجمن علمی روانشناسی

علمی تخصصی - دانشگاه پیام نور خرم آباد - PNUK

scientific association of psychology- انجمن علمی روانشناسی

علمی تخصصی - دانشگاه پیام نور خرم آباد - PNUK

scientific association of psychology-  انجمن علمی روانشناسی

به وبلاگ رسمی انجمن روانشناسی خرم آباد خوش آمدید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

هفتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد همدلی و همزبانی

choeir choeir | جمعه, ۲۷ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۵۹ ب.ظ

هفتمین همایش سراسری سیره علوی پنجشنبه  با حضور آیت الله حسینی قزوینی مدیر شبکه جهانی ولایت و عضو هیئت امنای بنیاد غدیر، مدیر عامل بنیاد غدیر، نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، روسای دانشگاههای استان و ... آغاز به کار کرد.

برای رفتن به مشروح گزارش اختصاصی چویر به ادمه مطلب مراجعه کنید:


همایش سیره علوی هر سال توسط یکی از دانشگاه های استان و با محوریت دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان و بنیاد غدیر  برگزار می شود که افتخار میزبانی این همایش در سال جاری به دانشگاه پیام نور داده شده است.

 هفتمین همایش ملی سیره علوی طی  پنجشنبه ۲۶ ام آذر ماه در سالن شهید آوینی ارشاد خرم آباد آغاز به کار کرده است . این همایش در دو نوبت صبح و عصر برگزار شده که در آن علاوه بر سخنرانی مسئولین کشوری و استانی پنج مقاله برگزیده همایش توسط مولفین آن ها ارائه  شد.

یادآور می شود بیش از 150 مقاله علمی از سراسر کشور به دبیرخانه هفتمین همایش ملی سیره علوی در لرستان ارسال شده که تعداد 50 مقاله با موضوع های غیرمرتبط حذف و داوری 100 مقاله انجام شده است.
پس از داوری نهایی تعداد 27 مقاله به عنوان برگزیده انتخاب که از این تعداد پنج مقاله برتر برای سخنرانی در روز همایش تعیین شده است.
در این همایش ملی 22 مقاله منتخب به صورت پوستر و یکی از این مقالات به انتخاب کمیته علمی و داوری به عنوان پوستر برتر معرفی می شود.


ابتدای مراسم با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد:



سپس  همایش با سخنرانی دکتر جعفری رییس دانشگاه پیام نور لرستان ادامه یافت:

وی بیان کرد: هفتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد همدلی وهمزبانی به میزبانی دانشگاه پیام نور لرستان در شرایطی در حال طی مراحل اجرایی و مقدماتی است که جهان امروز و بخصوص دنیای اسلام برای عبور از بحرانهای عصر حاضر، بیش از هر زمان دیگر محتاج رجوع به باطن قرآن و عترت رسول گرامی اسلام(ص) بخصوص مراجعه به سیره  و ساحت قدسی مولی الموحدین، علی بن ابیطالب (ع)است.

 این مهم برای ما ایرانیان مسلمان اعم از شیعه و سنی که سالهاست با چنگ زدن به حبل المتین قرآن و اهل بیت، آیینه ی تمام نمای تجلی همدلی و همزبانی در تمام سطوح دینی، فرهنگی، سیاسی و.. هستیم جلوه زیباتری یافته است.

دانشگاه پیام نور با استعانت از ذات مقدس حضرت احدیت و روح قدسی مولا علی بن ابیطالب، ضمن سپاسگزاری از تمامی نهادهای علمی و اجرایی که در انجام این رسالت سترگ با این دانشگاه مشارکت ورزیده اند از تمامی اهالی علم و تحقیق، جهت ارسال مقالات ارزشمند خود دعوت به عمل می آورد.


 سپس برنامه همایش با سخرانی نماینده ولی فقیه در استان لرستان حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ادمه یافت:


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی روز پنجشنبه در هفتمین همایش ملی سیره علوی در خرم آباد با بیان اینکه
با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری رویکرد این همایش همدلی و همزبانی است، افزود: همایش سیره علوی نه فقط یک رخداد علمی، پژوهشی و فرهنگی بوده ،بلکه مجموعه مقالات آن به دایره المعارف سیره علوی تبدیل خواهد شد.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه امام علی(ع) از حق الهی و شرعی خود گذشت تا وحدت و دین در جامعه حفظ شود گفت: از دیدگاه امام علی(ع) یکی از عوامل پایدار و تداوم بخش وحدت در جامعه عمل به دستورات اسلام و قرآن بوده همان چیزی که مورد اتفاق شیعه و سنی بوده ودر حدیث ثقلین نقل شده و در آن پیامبر (ص) مهمترین عامل وحدت را قرآن، ولایت و عترت دانسته است.
حجت الاسلام میرعمادی در ادامه با بیان اینکه جمهوری اسلامی از پشتوانه مردمی والهی برخوردار است واگر در جامعه اختلاف ایجاد شود شیطان بذر کینه و عداوت را در بین مسلمانان ایجاد می کند، تصریح کرد: امروز استکبار جهانی عامل اصلی تفرقه در جهان اسلام و کشتار و قتل و غارت در بین مسلمانان است.
وی با بیان اینکه امروز آمریکا وقتی دید با تحریم و تهدید نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را از پای درآورد رفتارهای شیطانی دیگری را دنبال می کند، گفت: رهبر معظم انقلاب وقتی سخن می گوید دنیا مجبور می شود به فرمایشات او عمل کند و آمریکا می داند سخن رهبری از پشتوانه الهی و مردمی برخوردار است.
میرعمادی با بیان اینکه در حادثه منا یک هشدار رهبری درخصوص عدم همکاری آل سعود باعث عوض شدن موضع عربستان شد گفت: همچنین در قضیه برجام رهبری فرمود شرط اجرایی کردن برجام این بوده که پرونده پی ام دی ایران کاملا بسته شود که مجبور شدند آن را قبول کنند و این امر بخاطر قدرت نفوذ کلام رهبری است.
امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه آمریکا سیاست تفرقه و به هم زدن وحدت را دنبال می کند، افزود: یقین داشته باشید در کشتار شیعیان نیجریه استکبار جهانی دست دارد.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امروز دشمن می خواهد تفرقه ایجاد کرده و نفوذ کند گفت: راه چاره همان گفته امام علی(ع) بوده که فرمودند اگر می خواهید پیروزی نصیبتان شود اول تلاش و استقامت داشته و قلب های شما یکسان باشد.


سپس پیام حضرت آیت الله صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر قرائت شد:


   سلام برامیرالمؤمنین مظهر خدا و الگوی کامل خلق خدا ؛ او که در عبادت و سیاست و جهاد با دشمنان کافر و ظالم و منافق و در جوشش مهربانی و عاطفه با توده های مردم و در عدالت بی همتا و در نوازش یتیمان و درماندگان بی نظیر بود هموکه در دانش؛ کرسی نشین سلونی و در بینش افشاگر نفاق و فتنه بود و او که شمشیر دوبر علیه تحجّر کور و سکولار، و در مدیریت ممتاز بود وشخصیتی که نهج البلاغه اش اخی القرآن و حاوی بهترین روش در ارائه عرفان و سیاست و اخلاق و تربیت است و در مناجات شعبانیه و دعای کمیلش، خراباتیان جهان را پروانه شمع وجود ساخته است.

 

سلام بر او و مظلومیت بی نظیرش و بر مهجوریت مرام و حکومت داریش و سلام بر احیاگران غدیرش خصوصاً امام راحل(ره) که پرچم غدیر را به اهتزاز درآورد و بر خلف صالحش امام خامنه ای (حفظه اللّه تعالی) که این پرچم را با اقتدار حفاظت کرد و درود بی پایان بر مردم ایران که از اعماق جان وسویدای قلوبشان عاشقانه طی این سه دهه و اندی سال با نثار قربانیان فراوان و بذل همه دارایی؛ پرچم غدیر را با مدل ولایت فقیه پاسداری کردند و سلام بر فقیه مجاهد و عاشق،  بنیانگذار بنیاد بین المللی غدیر و همه یاران ایشان در این مهم و تحیّات و رحمت الهی بر شما برگزارکنندگان این همایش ارزشمند، خصوصاً دانشگاهیان و رئیس محترم ودست اندرکاران دانشگاه پیام استان لرستان که در ارتقاء این رسالت مهم دیِن خود را به امام الائمه علی(ع) اَدا و با بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه عزیز و نماینده محترم ولی فقیه در استان لرستان ، در جبهه واحد افتخار می آفرینند.

 

از اینکه موضوع همایش را سیرۀ علوی با رویکرد همدلی و همزبانی قرار داده اید دلیل هوشمندی و تعهد ستودنی شما بزرگواران است. امروز اخلاق در عرصه های مختلف زندگی بشر گم شده است و علیو سبک زندگی این ابرمرد تنها نسخۀ شفابخش بشریت امروز است و رابطه او با مردم نمونۀ کامل همدلی و همزبانی می باشد. (( علی خیر البشر)) »

 

در پایان متواضعانه قدردان شما فرهیختگان موالی امیرالمؤمنین (ع) هستم و عرضه می دارم که امروز همه قدرت های استکباری خصوصاً شیطان بزرگ به جنگ امیرالمؤمنین (ع)آمده اند و با همۀ امکانات سر آن دارند که ولایت علوی در متن زندگی محقق نشود و امروز ، روز قیام همه جانبه و مقابله جانانه است که جبهه ولایت غدیر محور این قیام برای حفظ هویت اسلامی است.

 

امید است در توسعه کیفی و کمّی این حرکت با استمداد از صاحب نظران ، هنرمندان و خیل عظیم جوانان مؤمن خصوصاً عالمان حوزوی و فرزانگان دانشگاهی و همۀ اقشار اهل ولایت موفق و مؤید باشید.»الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا » . والسّلام علیکم و رحمةاللّه و برکاته

در ادامه مهمان ویژه مراسم آیت الله سید محمد حسینی قزوینی؛ مدیر شبکه جهانی ولایت به ایراد سخنرانی پرداختند:


آیت الله سید محمد حسینی قزوینی روز پنجشنبه درهفتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد همدلی و همزبانی افزود: کشتار شیعیان در کشور نیجریه موجب خروش خون آزادیخواهان و آزاد اندیشان در سراسر جهان می شود و این مهم در آینده نزدیک به معرفی بیشتر دین اسلام و مذهب شیعه منتهی می شود.
وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از 800 نفر از شیعیان و مسلمانان در کشور نیجریه کشته شده اند که خون این شهدا در آینده بسیار نزدیک به یک جریان فکری برای تداوم و معرفی بیشتر دین اسلام و مذهب شیعه تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: جمعیت 190 میلیون نفری نیجریه همه اتفاقات شیعیان را رصد کرده و در آینده نزدیک در این کشور و سایر کشورهای آفریقایی شاهد گرایش مردم به سمت اسلام و مذهب شیعه خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به گرایش بسیاری از جوانان و مردم جهان به سمت دین اسلام و مذهب شیعه نیز اظهار داشت: در حال حاضر در کشورهای اروپایی، آفریقایی و آمریکایی گرایش به سمت اسلام و مذهب شیعه افزایش یافته و گواه این مطلب وجود مراکز دینی اسلامی در اروپا، آمریکا و آفریقاست.
آیت الله حسینی قزوینی افزود: در حال حاضر در کشور آلمان 245 مرکز دینی شیعه فعالیت دارند که این مهم در قلب اروپا نشان دهنده تاثیر شگرف و عمیق دین اسلام و مذهب شیعه در میان مردم این کشور است.
عضو هیات مدیره بنیاد بین المللی غدیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی گفت: در اربعین امسال جمعیت میلیونی به صورت پیاده به زیارت امام حسین (ع) رفته که این جمعیت می تواند به عنوان بخشی از منتظران ظهور منجی عالم بشریت محسوب شود.
وی اضافه کرد: این جمعیت میلیونی گوینده یا علی (ع) و یا حسین (ع) هستند و از هم اکنون به عنوان منتظران قائم (عج) از آنان می شود.
وی در پایان یکی از رهاوردهای این همایش را انتقال پیام امیرالمومنین (ع) دانست و اظهار امیدواری کرد تا مدیران و همه دست اندرکاران با درس گرفتن از شیوه و رفتار و منش علی (ع) در خدمتگزاری مناسب به شیعیان گام بردارند.

سپس در اختتامیه مراسم چندی از شرکت کنندگان اقدام به ارئه مقاله خود نمودند:



هئیات داوران بخش مقاله:

به ترتیب از راست به چپ:دکتر شاهرخی-دکتر فلاح نژاد-دکتر فتح اللهی

و در انتهای مراسم از برگزیدگان همایش تقدیر شد:


عکس های بیشتر :

حضور آیت الله صادقی در مراسم:




با تشکر که تا انتهای گزارش با ما همراه بودید.

عکاس و خبرنگار چویر:

محمد حسین نادعلی

 photo :mohammad hosein nadali

2015 choeir, LLC. All rights reserved.©

  • choeir choeir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی