scientific association of psychology- انجمن علمی روانشناسی

علمی تخصصی - دانشگاه پیام نور خرم آباد - PNUK

scientific association of psychology- انجمن علمی روانشناسی

علمی تخصصی - دانشگاه پیام نور خرم آباد - PNUK

scientific association of psychology-  انجمن علمی روانشناسی

به وبلاگ رسمی انجمن روانشناسی خرم آباد خوش آمدید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

16 آذر 95 ؛ روز دانشجو

choeir choeir | سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۵۰ ب.ظ

گزارش تصویری روز دانشجو: با ما همراه باشید...

مراسم روز دانشجو در سالن تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خرم آباد برگزار شد.

در ابتدای مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم آقای یادگاری تلاوت شد.

سپس مراسم با پخش سرود جمهوری اسلامی ادامه یافت.

اولین سخنران مراسم دکتر ارادتمند؛رییس دانشگاه پیام نور خرم آباد بود. ایشان ضمن خیر مقدم و تبریک روز دانشجو به ایراد سخنرانی در مورد این روز پرداختند.

دانشجویان تنها قشر منتقد و مطالبه گر جامعه که با انتقادهای خود به دنبال اهداف سیاسی و حاشیه ها نیست،بلکه تنها از سر دلسوزی است.

دکتر داود ارادتمند گفت: پیش از ظهر سه شنبه در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد به علت نامگذاری روز دانشجو اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۳۲ و زمانیکه کشور در شرایط دیکتاتوری به سر میبرد و هیچکس جرات نفس زدن نداشت قشری بنام دانشجو شروع در برابر این دیکتاتوری مقابله کرد و از خود عکس العمل نشان داد.

وی افزود: در روز ۱۶ آذر سال ۳۲ سه تن از دانشجویان دانشگاه تهران به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و از سرگیری روابط ایران با بریتانیا اعتراض کرده و کشته شدند.

رئیس دانشگاه پیام نور خرم آباد گفت: بخاطر پاسداشت شهدای دانشجوی سال ۳۲ و همچنین به منظور پاسداشت دانشجویان،  ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.

وی دانشجویان را تنها قشر منتقد و مطالبه گر بدون حاشیه در جامعه دانست و عنوان کرد: دانشجو با انتقاد خود دنبال اهداف سیاسی و برنامه های حاشیه ای نیست بلکه از روی دلسوزی انتقاد می کند.

ارادتمند با بیان اینکه جامعه ای که دانشجویان آن منتقد و مطالبه گر نباشند و تریبون در اختیار آن ها قرار نگیرد محکوم به فناست، افزود: یکی از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری برگزاری کرسی های آزاداندیشی بوده و خواهان این هستند این کرسی ها از صفر تا ۱۰۰ با مدیریت و برنامه ریزی دانشجویان برگزار شوند.

وی با اشاره به اینکه دانشجو دلسوز جامعه بوده و دنبال اهداف شخصی نیست، اضافه کرد: دانشجو سیاست را دانسته ولی سیاست مدار نیست، دانشجو از موضوعات اقتصادی آگاه بوده ولی سرمایه دار نیست.

سپس مراسم با سخنرانی جناب آقای ططری ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان لرستان ادامه یافت:


منوچهر ططری ظهر امروز در مراسم گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو دانشگاه پیام نور مرکز خرم‌آباد ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: اگر منتظر ظهور هستیم باید زمینه‌های آن را فراهم کنیم که یکی از این زمینه‌ها مبارزه به انحرافات و ریشه‌کن کردن ظلم و فساد است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه که انتظار من از شما تولید علم، رفتن به سراغ مرزهای دانش رفتن و فکر و کار و تلاش، افزود: دانشگاه پیام نور توانسته شرایط آموزش را رعایت کند و عدالت آموزشی را تحقق ببخشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان لرستان با اشاره به اینکه بر بهبود شرایط و افزایش کیفیت از اهداف دانشگاه است بیان کرد: در دانشگاه پیام نور خرم‌آباد پردیس دانشگاهی مرکز خرم‌آباد 90 درصد پیشرفت داشته است که در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد که نشان از فراهم شدن فرایند کیفی سازی است.

وی عنوان کرد: این پردیس مجهز به مهمان‌سرا، ساختمان آموزشی، سالن ورزشی و کارگاه‌های آموزشی و آزمایشگاه و گلخانه مجهز است که ان شالله درزمینهٔ محوطه‌سازی نیز در هفته آینده تامم شود.

ططری در رابطه با اشتغال دانشجویان تصریح کرد: تمام تلاش مسئولان استان این است که زمینه اشتغال جوانان استان را فراهم کنند و دانشگاه پیام نور نیز به دنبال این است که مقداری از این بار را به دوش بکشد که مهم‌ترین کار آن در این زمینه تبدیل آموزش و دانش به پژوهش‌های کاربردی جهت حل مشکلات استان به‌طور دقیق تبدیل ایده به پدیده و تجاری‌سازی آن‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: مسئولان به این نتیجه رسیدند که دانشگاه‌ها از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و تبدیل ایده به کالای تجاری می‌توانند زمینه اشتغال را ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان لرستان با اشاره به اینکه امیدوارم مشکل اشتغال استان برطرف شود تصریح کرد: امیدوارم استان و کشور مسیر شکوفایی و خودکفایی را در تمام زمینه‌ها طی کنند و مگر به همت و تلاش دانشجویان این محقق نمی‌شود.

سخنران بعدی؛ مهندس اصلانی معاون عمرانی استانداری استان لرستان بودند؛


معاون عمرانی استانداری لرستان در مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد ضمن تبریک این روز به دانشجویان گفت: دولت هوشمندانه بدعهدی آمریکا در برجام را کنترل می‌کند.

اصلانی بیان کرد: پیشتازی، آرمان‌خواهی، پرسش‌گری و طالب آگاهی بودن، روشنفکری، داشتن روحیه انقلابی، تحول‌خواهی، پرانرژی بودن، نفی استکبار و استعمار و ظلم‌ستیزی ازجمله ویژگی‌های یک دانشجو است.

وی اظهار کرد: تحرک‌آفرینی، مطالبه‌گری از مسئولین در هر سطح، ایجاد نشاط، تضاد با تبعیض، آزاداندیشی، تزکیه نفس و تعلیم و تربیت اصولی و... از دیگر شاخص‌های بارز یک دانشجو است.

اصلانی با تأکید بر اهمیت استقلال در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: محدود کردن دانشگاه و دانشجو سم مهلکی برای جامعه و کشور است و باید اجازه داد تا دانشجو در فضایی به دور از سیاست به نقادی بپردازد و آزادانه نظر خود را بیان کند.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: دانشجو باید نقاد باشد و با حضور مؤثر خود در خصوص فضای سیاسی، اقتصادی، فناوری و... بحث و تبادل‌نظر کند.

وی افزود: دانشجوی خوب کسی است که تمام دیدگاه‌های بیرونی را بشنود اما از آنها تأثیر نپذیرد.

اصلانی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، یادآور شد: دانشجو باید بدون هیچ‌گونه نگرانی و محدودیت از ستاره‌دار شدن در فضای دانشگاه درباره مسائل روز کشور نقادی کند؛ اساتید و مسئولین دانشگاه فرصت نقد را به دانشجویان بدهند.

معاون عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: مگر می‌شود شخصی نام دانشجو را یدک بکشد و دست و قلب وی برای مملکت نتپد.

اصلانی با تأکید بر اهمیت اخلاق در هر حیطه‌ای، گفت: نقاد بودن یکی از ویژگی‌های دانشجو است اما نباید این نقد با قصد و غرض، تخریب و توهین همراه باشد چراکه بی‌اخلاقی خلاف شرع و اسلام است.

وی اضافه کرد: تضارب آراء همیشه وجود دارد و در هنگام انتقادات نباید جناح و یا احزاب مخالف با تفکر خود را به باد توهین بگیریم.

اصلانی با اشاره به بدعهدی آمریکا درخصوص برجام و تعبیه تحریم 10 ساله علیه ایران، یادآور شد: دولت تدبیر و امید هوشمندانه بدعهدی آمریکا در برجام را کنترل می‌کند و منافع ملی را در نظر دارد.

معاون عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: وظیفه دانشجویان روشنگری درخصوص مباحثی چون برجام، قراردادهای نفتی ایران و... است.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام در لرستان، تصریح کرد: 7 هزار میلیارد پروژه نیمه‌تمام در لرستان وجود دارد که دانشجویان استان باید پیگیر این پروژه‌ها باشند و اتمام آنها از مطالبات‌شان باشد.

اصلانی گفت: 102 هزار دانشجو در لرستان هستند که می توانند با مطالبه‌گری و پرسش‌گری باعث توسعه استان شوند

ادامه مراسم با سخنرانی حجت الاسلام موسوی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور ادامه یافت:

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشکده تحصیلات تکمیلی پیام‌نور خرم‌آباد برگزار شد عنوان داشت:6 آذر روز دانشجوی انقلاب و استکبار ستیز است و ما امروز به پاس بزرگداشت 3 دانشجوی شهید کنار هم جمع شده‌ایم.

وی افزود:دانشگاه پیام‌نور با ظرفیت بالا و پتانسیل‌های خوبی که دارد در عین حال در زمینه عمرانی دارای مشکلات زیادی است که مهمترین آنها مربوط به تکمیل نشدن پردیس خرم‌آباد است.

سرپرست دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام‌نور استان لرستان تصریح کرد: افتتاح پردیس پیام‌نور خرم‌آباد به یک آرزوی دیرینه برای همه ما تبدیل شده است چنانکه بسیاری از دانشجویان که انتظار حضور در این پردیس را می‌کشیدند اکنون فارغ التخصیل شده‌اند و از این  دانشگاه رفته‌اند.

وی مطالبه‌گری را از خصوصیات بارز یک دانشجو دانست و با اشاره به مساله برجام و نقض عهد آمریکا ابراز داشت: برجام دست‌آورد بزرگی برای دولت و نظام ما محسوب می‌شود اما مجلس سنای آمریکا با تصویب تمدید 10 ساله  تحریم‌ علیه جمهوری اسلامی ایران بد عهدی کرد و دشمنی خود را بار دیگر اثبات نشان داد.

حجت الاسلام موسوی گفت: اولین قشری که بد عهدی آمریکا واکنش نشان داد جنبش دانشجویی بود که این اقدام را محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر مطالبه جنبش‌های دانشجویی ما در سطح کلان مملکت این است که برجام به نتیجه برسد و لذا ما ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ایی تحریم‌های جدید و اقدامات آمریکا را محکوم می‌کنیم.

سپس مراسم با اجرای موسیقی زنده توسط گروه نوای سیمره ادامه یافت:

خواننده: مهران غضنفری

سرنا: احسان عبدی پور

کمانچه:داوود رضایی

سازهای کوبه ای: بابک پیمانی


همچنین در این مراسم از چندی از دانشجویان برتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد:


عکس های بیشتر:




گزارش و عکس :

محمد حسین نادعلی

  • choeir choeir

نظرات  (۱)

مراسم خیلی خوبی بود،ممنون بابت گزارش و عکس ها زیبا
پاسخ:
از همراهی و جلب رضایت شما مخاطبین وبسایت انجمن خرسندیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی