scientific association of psychology- انجمن علمی روانشناسی

علمی تخصصی - دانشگاه پیام نور خرم آباد - PNUK

scientific association of psychology- انجمن علمی روانشناسی

علمی تخصصی - دانشگاه پیام نور خرم آباد - PNUK

scientific association of psychology-  انجمن علمی روانشناسی

به وبلاگ رسمی انجمن روانشناسی خرم آباد خوش آمدید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

روز دانشجو مبارک!

choeir choeir | دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۱:۰۹ ب.ظ



گزارش روز دانشجو: با چویر همراه باشید...

مراسم روز دانشجو در سالن تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور خرم آباد برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر ارادتمند رییس دانشگاه پیام نور خرم آباد ایراد سخرانی کردند:



دکتر داود ارادتمند  در مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو در  با گرامی‌داشت این روز بیان کرد: در زمانی که کشور گرفتار استبداد و استکبار شده بود، دانشجویان ما در مقابل آن ایستادند و در دهه‌های 30 و 40 خط مشی خود را در برابر حضور مسئولان آمریکایی در کشور جدا کردند.

وی تصریح کرد: دانشجویان همواره چراغ راه جامعه بوده‌اند، چنان که در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی پس از جنگ به خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

ارادتمند دانشجو را چراغ راه و چراغ امید جامعه دانست و عنوان کرد: دانشگاه ارزان‌ترین روش تغییر در جامعه محسوب می‌شود و دانشجو همواره تازه و بروز بوده و از جناح و حزب فراتر است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور خرم‌آباد گفت: دانشجو جدای از هر مرده باد و زنده باد یک انتقادگر منصف است و بهترین انتقادها را انجام می‌دهد و اگر جامعه شنوا باشد، می‌تواند بهترین مسیر را پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: به نعمت وجود انقلاب اسلامی ایران دانشجویان می‌توانند حرف خود را به راحتی بزنند و انتقاد کنند و از بالاترین مقام کشور گرفته تا پائین‌ترین آنها به حرف دانشجو گوش می‌دهد.

ارادتمند گفت: وجود 2 هزار دانشگاه و حدود پنج میلیون دانشجو در کشور یک ظرفیت خیلی خوب است که می‌تواند در ارتقای فرهنگ جامعه در زمینه‌های مختلف مفید و موثر باشد.

وی افزود: امروز مالکیت فکری و نیروی انسانی بیش از مالکیت‌های دیگر مطرح است و جامعه‌ای که در این زمینه پویا باشد، موفق می‌شود و یقینا نیروی کارآمد برای هر جامعه دانشجو است.


سپس چندی از دانشجویان دانشگاه به عنوان  نماینده سایر دانشجویان به صحنه رفتند و به ایراد سخرانی پرداختند و مقاله های خود را خواندند.






همچنین در این مراسم از چندی از دانشجویان برتر دانشگاه تقدیر به عمل آمد:



سپس مهمان ویژه مراسم :حبیب الله خجسته پور؛ فرماندار شهر خرم آباد به سخرانی پرداختند:



ایشان ضمن تبریک روز دانشجو
؛
به تاریخچه ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کردند و اظهار داشتند: بعد از کودتای ۲۸ مرداد فضای خفقان آمیزی در کشور به ویژه در دانشگاه ها حاکم شد و دانشگاه به عنوان پیشتاز مبارزه با آن فضا بر علیه مثلت شوم استبداد، استکبار و استعمار پیشتازی کرد.

وی افزود: خون سه شهیدی که در ۱۶ آذر سال ۳۲ بر زمین ریخته شد آغازگر شروع آتشفشانی بود که در سال ۵۷ فضای کشور را دگرگون کرد و از آن پس دانشگاه در همه قیام ها و در کنار همه نهادهای مذهبی، دینی و سنتی پیشگام بود.

فرماندار خرم آباد به ویژگی های جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: هر جنبشی برای دوام و بقاء باید با جنش عام و گسترده کشوری که در آن رشد می کند نسبتی داشته باشد در ایران بیش از ۱۰۰ سال است یک جنبش عام و فراگیر در راستای احقاق حقوق ملت، حاکم شدن مردم بر سرنوشت خود و برقراری عدالت و آزادی شکل گرفته است.

خجسته پور ادامه داد: یک جنبش دانشجویی برای بقاء و تداوم خود باید با جنبش های عام و گسترده ارتباط داشته و در مسیر آن ها حرکت کند.

وی جهت و شیب را دو ویژگی هر جنبش دانست و بیان داشت: در هر جنبش باید جهت آن برای رسیدن به آرمان ها مشخص شده و برای رسیدن به حرکت آرمانی شیبی متناسب با نیاز جامعه و در اصلاح امور تعریف شود.

فرماندار خرم آباد با اشاره به اینکه امروزه صدایی که از تک تک آحاد جامعه برمی آید دوری کردن از افراط و تفریط  و حرکت در سمت معقولیت و اعتدال است عنوان کرد: جنبش دانشجویی اگر می خواهد نسبت خود را با جنبش عام و گسترده کشور تنظیم کند باید جهت و شیب خود را متناسب با عقلانیت و اعتدال تنظیم کند.

خجسته پور بر ضرورت قرارگیری جنبش های دانشجویی در برابر افراط و تفریط ها تاکید کرد و گفت: درست است که حرکت سیاسی دانشجو معطوف به قدرت نیست اما جنبش های دانشجویی هرگاه ببینند دولتمردان، مردم یا نهادهای مختلف در مسیر افراط و تفریط حرکت می کنند باید حد آن ها را متذکر شوند.

وی اضافه کرد: دانشجو باید به حاکمان و صاحبان قدرت نیش بزند تا جاییکه حد قدرت خود را بدانند همچنین دانشجو باید به مردم هم نیش بزند تا جاییکه حق خود را بشناسند.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه منظور از اعتدال به عنوان جنبش عام امروز، در گوشه ای نشستن و با دیگران کاری نداشتن نیست عنوان کرد: دعوت دیگران به اعتدال باید در سرلوحه برنامه های جنبش های دانشجویی باشد.

خجسته پور با اشاره به اینکه امسال به دلیل وجود دو انتخابات مهم در کشور سالی مهم و سرنوشت ساز پیش رو داریم بیان داشت: امسال وظیفه دانشجو سنگین تر بوده چرا که بناست هم انتخاب کند و هم به عنوان یک گروه مرجع برای دیگران خط سیر مشخص کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید امروز در امر انتخابات پیشتاز باشد افزود: البته قرار نیست دانشگاه به باشگاه احزاب سیاسی تبدیل شود بلکه باید در دانشگاه کارگاه سیاست ورزی ایجاد شده و برای جامعه خط سیر مشخص شود.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه امروز دانشجویان ما قرار نیست جنگ خیابانی داشته و در مقابل گلوله قرار گیرند اضافه کرد: امروز قرار است دانشجویان ما رای و اندیشه داشته باشند و این رای و اندیشه را در راستای پیشرفت جامعه به کار ببرند.



عکس های بیشتر:










عکاس:
محمد حسین نادعلی


photo: mohammad hosein nadali

2015 choeir, LLC. All rights reserved.©


  • choeir choeir

نظرات  (۲)

از جناب خجسته فرماندار هم دعوت به عمل آمده بود،درواقع ایشان مهمان ویژوه بودند، وسخنان بسیار ارزشمندی را بیان فرمودند. ولی متاسفانه انگار از دید تیز بین عکاس نشریه غافل مانده.
پاسخ:
 کایر گرمی؛ منتظر۷۴
عکس و سخنان ایشان نیز موجود بود که متاسفانه به دلیل مشکل فنی در پست قرار نگرفته بود.که حالا پست تصحیح شد و
عکس ایشان به علاوه سخنانشان اضافه شد
با تشکر از این کاربر به خاطر توجه و تذکر این موضوع از سایر مخاطبین چویر نیز درخواست میشود که هر گونه پیشنهاد و انتقاد شان را با ما در میان بگذارند تا مورد برسی قرار بگیرد
با تشکر؛ روابط عمومی چویر
بسیار عالی بود.سپاس گذاریم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی